26 dagar kvar


Allt jag och Elsa pratar om just nu är den här jävla resan. Men seriöst. Det är så!! Kort!! Kvar!! Får lite panne. Eller aaaa ganska mycket panne. Tänker exakt jämt på vad jag måste köpa, hur jag ska packa, hur pass orolig jag bör vara för att bli dödssjuk.....
 
Det här med vaccinationer är en rätt krånglig grej. Det finns ju liksom bara rekommendationer, inget är obligatoriskt, det är upp till mig? Shit alldeles för mycket ansvar. Jag var fett chilligt inställd till det efter att ha läst i reseforum och sen frågade mina föräldrar vad jag skulle ta och de accepterade inte exakt min chilliga inställning. Så ringde till ett vaccinställe igår och pratade och jag har liksom inget förtroende för folk som jag vet bara vill sälja saker till mig så blev egentligen bara mer förvirrad. Typ den här japanska hjärninflammationen..... Som är sjukt ovanlig och kostar 2160:- att vaccinera sig emot men om man faktiskt får den så antingen dör man eller så får man bestående men. Vore sååååå typiskt mig att faktiskt bli sjuk i den och bara tokdö. Ska nog bada i myggstift istället.


Kommentarer
Nora

Näääee va kul ni kommer ha!!! Japanska hjärninflammationen, är typ om du ska bo hos grisar på landsbygden, så tror det borde vara ganska lugnt

Svar: Tack vad skönt att höra!!!
Klara Thorstensson

2014-03-07 @ 22:13:38
URL: http://warsaw.blo.gg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0