jag och malte, fortsättning

Jag började ju berätta för er hur Malte och jag blev ihop. Det blev visst något av en cliffhanger, även om slutet borde vara ganska uppenbart....... eftersom att vi liksom bor tillsammans i dagsläget. Nu tänkte jag ändå berätta vad som hände sen, på allmän begäran (faktiskt).
 
Det blir rätt jobbigt nu. Förlåt. Men stay with me. När de var på Rodos gick vår gemensamma vän Simon bort. En av mina skolkamrater och en av Maltes närmaste vänner. Det var såklart alldeles jävla fruktansvärt. När jag smsade Linn, som stod Simon väldigt nära, för att säga att hon hade mitt fulla stöd och sådär la jag till hälsa Malte att jag tänker på honom. Så kom det sig att när de kom hem från Rodos och det skulle hemkomstfikas sa Malte till Linn att hon kunde ta med sig en kompis, kanske Klara (för att jag var den enda han kunde namnet på, vilket jag tror är 100% sant, han är verkligen usel på namn). Så jag åkte med och fikade och sedan gick vi på lång promenad i stan där en efter en droppade av tills det bara var vi tre kvar. Vi gick ända bort till Gullmarsplan där jag skulle ta nattbussen. Linn hade väl tröttnat på vårt försiktiga halvflörtande vid det laget för hon tryckte bara ihop våra huvuden och gick därifrån och så kysste vi varandra nyktra för första gången. Det kändes knäppt men bra. Jag höll fortfarande på att träffa midsommarkillen vid det här laget men vi var ju inte riktigt någonting egentligen. När bussen kom sa Linn att hennes mobil var död men att jag måste höra av mig när jag kommit hem så att de visste att allt hade gått bra, så jag fick ta Maltes nummer och smsa honom istället. Långt senare fick jag veta att Linns mobil inte alls var död. Som sagt, hon ville att vi skulle bli ihop långt innan vi ville det.
 
Några dagar senare var det minnesstund. Jag och Malte tog en promenad bort från alla andra och pratade om annat innan vi skickade upp säkert hundra ljuslyktor i luften. När jag skulle säga hejdå tyckte Linn att Malte kunde väl få en puss i alla fall, är du feg eller, så det fick han. Sedan åkte jag hem till midsommarkillen som den player jag är.
 
Vi smsade en hel del under slutet av juli och augusti. I stor utsträckning bestod konversationerna av att Malte frågade när vi skulle ligga egentligen. Sedan Peace&Love hade jag nämligen fått ett visst rykte om mig i Maltes gäng. Jag hade hånglat med en annan av dem tidigare och nu sovit med Malte totalt sex nätter och det hade ännu inte hänt något. De bestämde sig därmed för att jag var ett fejkluder. För riktiga luder släpper till, får man väl anta att deras resonemang var. Jag tror att de flesta av hans kompisar tyckte att det var dags att ge upp men att Malte hade fått någon fix idé om att charma byxorna av mig. Kanske kände han att hans stolthet stod på spel. I det här fallet slutade det ju som tur är bra, men jag kan faktiskt inte alls rekommendera att dejta folk som kallar en för luder, okej? Vill slå 2011-Klara på käften ibland faktiskt. Sedan kan det ju vara problematiskt med folk som är envisa på det viset men då vill jag bara poängtera att jag aldrig sa rakt ut nej eller på annat sätt avvisade honom och jag kände mig aldrig heller pressad till att ligga, även om min okunskap kan ha gjort mig alldeles för överseende. När vi väl hade sex var det inget jag "gick med på" utan då var det något vi båda verkligen, verkligen ville.
 
Här börjar det faktiskt bli svårt att hålla ordning på kronologin för jag har inte så mycket dokumenterat och det har ändå gått ungefär två år och fem månader sedan det här skedde. Det jag kan konstantera är i alla fall att det skedde en hel del manipulering i inledningsfasen av vår relation. Alltså, jag blev manipulerad, främst av Linn. Två datum kommer jag i alla fall exakt ihåg. 1a augusti ringde Linn mig och sa att vi skulle gå fest, samtidigt som Malte smsade mig och diskret undrade vad jag skulle göra den kvällen. Jag hade mina misstankar men tog ändå med mig Julia och när vi möttes allihopa på tvärbanan visade det sig att Linn visst glömt berätta den lilla detaljen att Malte och hans vänner också skulle på den festen. Samma kväll blåljög hon ihop en historia om att Malte var intresserad av en kompis till henne som skulle komma senare för att locka fram någon sorts tävlingsinstinkt i mig, vilket hon tyvärr lyckades med. Samtidigt hade hon gett Malte instruktioner om att spela svår, vilket han totalt misslyckades med. Eftersom att jag var på offensiven så hånglade vi inom en timme. Det hade nyligen gått upp för mig att jag och midsommarkillen höll på att rinna ut i sanden, så för första gången var jag faktiskt helt ombord Maltetåget. Varför inte, liksom.
 
Ett par dagar senare blev jag bjuden på hejdåfika för Malte som skulle resa bort. Det kan inte varit mer än en timme efter att jag kommit som de andra deltagarna, däribland Linn, plötsligt fick väldigt bråttom iväg och lämnade oss ensamma. Vilken sjuk slump va. Efter det smsade han att han kanske gillade mig, är det okej? Jag svarade att jo, det är väl okej, att jag typ gillade honom också. Nu när vi hade kommit så långt att vi faktiskt kunde erkänna att okej, det kanske var någonting, så bestämde vi oss för att gå på dejt. För första gången träffades vi nyktra utan någon som manipulerade oss. Det var ganska stelt faktiskt, ingen av oss var våra bästa jag direkt. Jag tror inte att vi visste alls hur vi skulle bete oss utan något förkläde som pressade ihop våra huvuden. Vi gick i alla fall och såg den sista Harry Potter-filmen. Ett av våra internskämt i början var att han försökte utmana mig i Harry Potter-kunskap (han hade ingen chans såklart, man är väl inte världens fangirl för inget). Kanske inte superbra första dejt-bio dock eftersom att jag grät som en dåre.
 
Det andra datumet jag exakt kommer ihåg är 12e augusti. Det var dagen för begravningen och det var exakt där och då, i den där kyrkan, som jag var helt säker, som jag visste att jag gillade honom också, alltså verkligen gillade, kanske till och med var lite kär. Den natten sov vi ihop alla tre, jag och Linn och Malte. Eller, Linn sov och vi hånglade. Efter det började vi sakta men säkert bli mer och mer seriösa och tillbringade mycket tid med att skriva otroligt cheesy sms. Seriöst, jag har läst igenom sparade meddelanden från den här tiden i och med det här inlägget och fick nästan kväljningar och då är jag ändå en väldigt cheesy person.
 
 
 
Den här bilden togs på väg hem från Håkans konsert på Gröna Lund och är fortfarande min favoritbild på oss för när jag såg den första gången tänkte jag att helvete, han är ju kär i mig, det syns ju. Ganska exakt två och en halv vecka efter den här kvällen, den 26e september 2011, sa jag att jag var kär i honom och frågade om han ville bli min pojkvän och ja, det ville han. Så hände det ändå att vi blev ihop trots att ingen hade förväntat sig det, speciellt inte vi. Linn borde verkligen starta någon sorts matchmakingföretag.


Kommentarer
Oskar Wiik

<3333333 tack för att du tog till dig min kommentar <33

Svar: <3<3
Klara Thorstensson

2014-01-06 @ 12:57:46
URL: http://oskarwiik.blogg.se/
Sarah

Alltsåååååååå krammm <3<3<3

2014-01-08 @ 15:11:24
Sarah

Alltsåååååååå krammm <3<3<3

2014-01-08 @ 15:11:24
Sarah

Oj där blev det lite knasigt!!!! Förlåt kram igen <333

2014-01-08 @ 15:11:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0