framme i bangkok

Just nu: chillaxar på vårt hostel. Allt flygande gick bra, nattflyget från Istanbul till Bangkok var rätt fantastiskt faktiskt. Tänk om livet vore en long distance-flight där man bara fick gosa med filtar, kolla på filmer och bli serverad mat dagarna i ända. Det har gått ca ett dygn sen vi drog till Arlanda men det känns som ungefär hundra tusen år.


Resans första!!


sexy sovmask

När vi kom fram till området där vårt hotell skulle ligga stötte vi på första problemet. Alla ville hjälpa oss hitta men ingen visste var det faktiskt låg så det slutade med att vi åkte med en ung man som lovade att han visste precis var det låg i hans tuk tuk (wow vad är ens meningsuppbyggnad). Det tråkiga var bara att han tydligen inte alls visste utan vi körde runt Bangkok i två timmar innan han släppte oss ungefär där vi började. Men vi fick i alla fall betala 800 baht för besväret!! Okej det är typ 160 spänn så det är väl inte så farlig för vår alldeles egen sightseeingtur!! 


vi vet inte var vi är men är glada ändå

Så glad att wifi:et funkar!!! Vet inte hur bilderna ser ut, hoppas formatet inte blir för knäppt. 


Kommentarer
Viggo

Låter så mycket som taken? Två brudar i en främmande stad blir lurad av en taxisnubbe, hoppas han inte bjöd in er till en fest.

Svar: hahahah omg nej som tur är inte!!!
Klara Thorstensson

2014-04-02 @ 19:01:17
Sarah

Åååååååh älskar detta. Ska leva genom dig i sex veckor nu, fantastiskt!!!

2014-04-02 @ 21:54:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0