the queen returns

Så igår släpptes det här:
 
"Warner Brothers has announced a movie series based off of 'Fantastic Beasts and Where to Find Them'. J.K. Rowling will be writing the screenplay for this extension of the wizarding franchise, making this her screenwriting debut. The focus of the film series will be Newt Scamander, "author" of 'Fantastic Beasts and Where to Find Them'. According to J.K. Rowling, these films will take place 70 years before the first Harry Potter novel."
 
Okej. Andningspaus. Jag kan liksom inte ta in allt på samma gång, hela kroppen känns som en cola någon precis släppt ner en mentos i. Dvs mitt huvud kommer säkert sprängas snart. Jag vågar knappt tro att det är sant. Det har gått så många rykten som aldrig någonsin varit de minsta sanna. Men det här är officiella källor och det är inte 1a april. Så det måste vara sant. ÅH HERREGUD.
 
Andningspaus.
 
Det var inte alls länge sedan jag och Sarah pratade om hur trist det är att det är slut, eller, inte SLUT, det är ju aldrig slut, men lite över. Alla böcker har kommit och alla filmer är ute. Det har stått ganska still ett bra tag. SÅ SLÄPPER DEM DET HÄR.
 
"‘Fantastic Beasts and Where to Find Them’ is neither a prequel nor a sequel to the Harry Potter series, but an extension of the wizarding world."
 
An extension of the wizarding world. Tror att det är det bästa som skulle kunna hända? Ingen jävla fortsättning på epilogen. Inga jävla marodörer (fast det hade varit fett). Bara mer magi. Bara samma värld. Vår värld. (Tårögd nu)
 
Visst, man kan ifrågasätta vad Warner Brothers har för motiv egentligen. Vill de göra detta för the big dollars? Ja, troligtvis. Men om det är någon jag litar på så är det my queen och om hon säger "I always said that I would only revisit the wizarding world if I had an idea that I was really excited about and this is it” så tror jag på henne. I would trust her with my life.


Kommentarer
Sarah

Alltså jag har så svårt att greppa detta!!!!! På riktigt det händer igen????? Allt kommer tillbaka bara mitt hjärta sprängs allt är fint jag känner exakt som allt du skriver!! Kunde inte sagt det bättre själv åh herregud

2013-09-13 @ 16:18:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0