bitter tant

Alltså jag är så SINNESJUKT JÄVLA AVIS på alla som går på uni nu. Folk ba flyttar till en ny stad blir nollade får nya kompisar festar som om det inte finns någon morgondag och här sitter jag på mitt jävla kontorsjobb från 7 till 16 och slösar bort mina bästa år. Försöker påminna mig själv om att jag 1) har gjort valet att vänta helt själv 2) sparar ihop pengar för att kunna resa som en riktigt yolo:are 3) har en långsiktig plan. Jag ska ju plugga, bara om typ ett år till. Mest är jag nog bitter för att det här jobbet har gjort mig så jävla mycket mindre party. Det är helt omöjligt att vara spontan och kul när man måste upp halv sex morgonen efter och även om det är helg så är ju ens dygnsrytm lika rolig som en pensionärs så man orkar inte lika mycket som sina kamrater. Fyfan. Det kommer ju hända roligare saker snart men just nu är allt det så långt borta att jag knappt kan se det framför mig. Det enda häftiga som händer i mitt liv just nu är typ att jag ska äta en falafeltallrik till lunch på stället som har den bästa hummus jag någonsin smakat. Har inte ätit där sedan i juni typ så är faktiskt väldigt glad över det på riktigt.
 
I höst ska jag fortsätta jobba heltid här på brädgården. Har också börjat extrajobba som läxhjälp, fast det är bara två timmar i veckan. Dessutom ska jag läsa en distanskurs på halvfart i feministisk teori. Har eventuellt tagit mig vatten över huvudet?? Den första föreläsningen släpps idag och jag har knappt orkat tänka på kurslitteratur. Om jag dör ärver ni min blogg. Stay in school kids.


Kommentarer
Sarah

Kör hårt Klara inga gränser du klarar allt!!!!

2013-09-04 @ 15:04:10
Oskar

Jag håller mina tummar för dig!!! Även detta: fett intressant kurs?? Vilken skola erbjuder denna? Ps du är bra.

Svar: Linnéuniversitetet! Tack Oskar <3<3<3
Klara Thorstensson

2013-09-04 @ 15:43:00
URL: http://livsillusioner.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0