så hände det


Så åkte vi ifrån mitt ungdomshem. Seriöst, så blödig, men vi flyttade hit när jag precis fyllt 12 och allt viktigt i mitt liv har hänt här.
 
Jag och pappa fyllde bilen till bristningsgränsen och körde in till stan och så hjälptes vi åt alla fyra, jag, Malte, pappa och Maltes pappa, att bära upp mitt liv i läggan. Jag hade fyllt tre flyttkartonger, tre Ikeapåsar och en hockeytrunk men när pappa kollade in i mitt rum så ba "vad har du fyllt packningen med för det ser ju inte ut att vara något som saknas där inne? Det ser lite mer städat ut än vanligt bara?". Jag har så jääävla mycket prylar, fattar inte var allt kommer ifrån ens och aldrig pallar jag slänga något. Americas Next Top Hoarder.
 
 
Och här är vår port precis när vi kom fram. MMmmmm så inbjudande och härlig man vill bara komma på besök eller hur.
 
 
 
Ägnade resten av kvällen åt att packa upp. Jag hade egentligen lovat att ta bilder på flytten men var för upptagen med att..... flytta. Här chillar jag i sängen. Notera att vi har HELTÄCKNINGSMATTA i sovrummet?? Så himla internationellt men det kommer inte vara bra när jag ska äta i sängen. Malte till höger håller på att fixa med sina bilder vid sängen (alla på honom). Tycker förresten att våra relationer till våra studenplakat säger en del om våra personligheter. Malte har sitt på nattduksbordet för att han gillar att vakna upp och titta på sitt eget ansikte. Jag har lämnat mitt hemma hos mina föräldrar så att de inte ska glömma bort att sakna mig. Jättespännande var det också att upptäcka Maltes OCD-tendenser. När jag packade upp saker i våra gemensamma utrymmen gick han efter och "rättade till" allting så att det låg i jämna linjer med eventuella etiketterna var rakt fram, allmänt symmetriskt. Hans rum där hemma är inte precis någon orgie i renhet så blev ganska förvånad. Trodde jag skulle vara kontrollfreaket i läggan men tydligen inte.


Kommentarer
Sarah

Alltså jag blir så glad av dethär!!! Så fint ju, vill se hela lägenheten asap!!!

Svar: Mm ska visa snart!! Det ska bara bli lite finare först hehe
Klara Thorstensson

2013-10-09 @ 14:27:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0