matbloggare............... typ

Idag skulle jag laga en av mina bästa soppor dvs Veganias Sötpotatissoppa med jordnötssmör.
 
Steg 1: packa upp mixern jag fick i inflyttningspresent!! Första bilden på oss två <3 
 
Steg 2: skala och hacka alla rotfrukter. Jag hade sötpotatis, potatis och några jordärtskockor. Glömde morot men det är okej ändå.
 
Steg 3: fräste vitlök (eftersom att jag inte äter annan lök ew) och spiskummin och sambal men det brände fast lite så såg inte så trevligt ut på bild. Sedan hällde jag på buljongen och så skulle det koka men då hände DET HÄR:
 
Jag försökte alltså lägga på ett alldeles för litet lock. Sedan var jag inte så jättesugen på att bloggfota längre. Tur ändå för det blev inte precis vackrare efter det, hade t.ex. lite problem med själva mixandet men det löste sig och vi är sams nu igen. Slutresultatet gick att äta ändå så det är väl det viktigaste. 
 


Kommentarer
Sarah

Hahaha. Trist med locket :( kul att det gick att äta ändå!! Jag ska faktiskt gå och äta lite pasta pesto nu, helt inspirerad av dig och god mat. Tack!

2013-11-01 @ 16:42:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0