inför the big move

Ikväll flyttar jag igen. Only this time blir jag sambo i en alldeles för flådig lägga i Skanstull. Har dåligt samvete över att jag verkligen glider med på Maltes räkmacka nu. Vi skulle aldrig ha råd att bo där om det inte var liksom hans pappas lägenhet. Bostadsmarknaden ser ut som den gör och här kommer vi och bara har sån himla tur. Men jag måste ju ta chansen herregud. Har packat ner alla kläder, hälften av böckerna och mina favoritskivor. Har fått koppar och lakan av mina föräldrar. Det här är på riktigt, hjälp?? Får typ svindel.
 
Jag har ju jämt varit ett förortsbarn och inte bara förort utan pendelförort. Så för mig är det rena rama heaven att inte ha 45 minuters resväg in till stan. Att kunna åka tunnelbana, att inte behöva åka nattbuss hem på helgerna, att inte bo i jävla skit-Trångsund?? Undrar om jag kommer bli riktigt innerstadschic söderböna och dricka cappuccino och köpa kläder på acne. Fast var nyss tvungen att googla hur man stavar cappuccino så det är nog inte så troligt.
 
Däremot är det svinläskigt att bo med någon annan. Alltså, någon som inte är familj, men som man ändå ska dela hem med. Dela SÄNG med. Liksom en kille. Här är saker jag är orolig för:
*Malte kommer äta all mat hela tiden (mycket realistiskt)
*Jag kommer vara för mammig och tjata på honom och fixa grejer åt honom som han borde kunna göra själv (troligt men då ska jag skälla på mig själv tills jag slutar)
*Han kommer förstöra mina kläder i tvätten, speciellt dem han inte gillar, typ min skjorta från Monki med ögon på kragen som han tycker är helt orimlig (alltså... han är ju inte ond och troligtvis mycket bättre än mig på att tvätta så denna kan jag nog släppa)
*Att jag inte längre kommer kunna dölja saker jag haft privata förut, typ som när jag har mensvärk och äter en hel marabou och gråter för exakt allt (fast tror han sett betydligt värre sidor av mig)
*Vi kommer bråka skitmycket (vi tycker väldigt olika och är båda envisa och bestämda och gillar inte precis att ha fel så vi bråkar en del i vanliga fall men om vi ska ses HELA TIDEN? Vi kan "växa upp" eller så blir det hell on earth)
 
Men jag tror att det kommer gå bra ändå. När han kan titta på mig när jag är nyvaken och svullen och håret borde tvättas senast igår och säga att jag är söt utan att låta det minsta ironisk är jag ganska säker på att vi kan klara det mesta.


Kommentarer
Sarah

Jag tror på er!!! :)) lycka till med flytten!! Jag ser fram emot att besöka ert hem i framtiden!!!

2013-10-01 @ 11:26:16
Oskar

Håller mina tummar för att detta är det bästa val du gjort i ditt liv! Lycka till u go girl!

2013-10-03 @ 12:10:16
URL: http://livsillusioner.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0