en fix idé

Ibland får jag en fix idé.
 
Typ som när min syrra frågade mig hur många konserter jag varit på och jag gjorde ett fullkomligt register (okej, egentligen tre. Ett uppdelat per band, ett per vilken sorts spelning, ett kronologiskt) från och med jag var på Allsång på Skansen första gången 2007 och såg Salem Al Fakir. Fortfarande helt uppdaterat fram till idag. Typ som häromdagen när jag ville ha med en bild på Tyler i ett inlägg och det hela slutade med att jag gick igenom hela hans instagram. Typ som när jag insåg att alla affischer och artiklar på mina väggar var helt osymmetriska och tog ner exakt allt och arrangerade om det. Typ som när jag fick för mig att jag ska vika fåglar av varenda färgglatt kuvert jag öppnar på jobbet. Det är liksom inte kreativa grejer utan organisatoriska med bara en hint av tvångstankar. 
 
För några dagar sedan fick jag för mig att jag ska sätta ihop en kokbok. Som om jag var Underbara Clara eller något?? Det hela började när jag letade recept till fikabaket och sedan dess har jag skrivit ut säker 60 recept. Min plan är att testa dem allihopa och spara dem jag gillar och samla i olika kategorier tillsammans med de recept jag redan kan. Gud, blir seriöst helt pirrig när jag tänker på det? Har verkligen blivit sugen på att typ skriva upp dem med skrivstil på tjocka, gulvita papper och sedan binda ihop till en bok, men ska nog inte överskatta min pysslighet. Jag är ju ingen Ernst direkt. Så kanske eventuellt matlagningsbloggar lite framöver. De dagar jag inte tar en tortilla och slänger på tomatpuré och typ ett kilo ost och kör i micron.


Kommentarer
Sarah

Wow ambitiöst!!! Kul också. Ser fram emot matbloggande!! Jag behöver recepttips!!

2013-10-21 @ 20:19:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0