någonstans ska man väl börja

Jaha, då sitter man här 19 år och sju månader gammal och skriver sitt första riktiga blogginlägg för att man av någon anledning har fått för sig att de sjuttioelva sociala medier man redan fläker ut sitt liv på inte räcker riktigt hela vägen.
 
Jag heter Klara men försöker desperat få smeknamnet "Kicken" att hända, därav bloggnamnet. Det var i våras någon gång på ett så kallat "chillkrök" där jag var påverkad av diverse (lagliga) substanser och fick en sorts kick ungefär som en liten fjortis och så kallade närvarande mig för Kicken och jag ÄLSKADE DET. Mina föräldrar ville ge sina barn namn med korta stavelser för att de skulle vara lätta att skrika men vad de inte tänkte på var att det innebär att man inte får några smeknamn, så hela min uppväxt har jag varit avundsjuk och längtat efter ett eget. Mina föräldrar ville å andra sidan också att deras barn inte skulle namn man kunde skämta om och döpte mig till Klara. Och min lillebror till Axel. Så. Det där med namngivning är väl kanske inte deras starka sida.
 
Det här är första gången i mitt liv som jag har en alldeles riktig lifestyle-blogg. Hittills har jag bara haft teenage angst-bloggar där man mest romantiserar varenda liten känsla och är alldeles för öppen om sina innersta tankar för att vara på internet. Älskar såna bloggar. Men nu tänkte jag att det kommer hända så mycket i mitt liv det närmsta året så det kanske är dags att dokumentera på ett annat sätt. Jag tar inte så fina bilder och skriver kanske inte så kul. Dessutom kan jag ingenting om bloggdesign och ägnade 45 minuter åt att försöka hitta var man skulle byta header någonstans. Men det kanske kan funka mellan oss ändå.
 
Här är lite bilder från min Instagram. Mest för att kul med bilder i lilla bloggen. Trots att typ alla som kommer läsa det här har sett dem redan. JAJA.
 


Kommentarer
Sarah

ÄLSKAR DETTA KICKEN!!! Känns som början på ett nytt fräscht liv!! Ååååh sluta aldrig blogga<3 kram kram kram + du skriver kul, skrattade flera gånger när jag läste. Ser just nu ut som en sån som ler mot sin telefon (för det är det jag gör) bland folk hiihi.

2013-07-03 @ 10:19:54
anna

ÄLSKAR DENNA BLOGG?? Hittade den igår och nu har jag läst igenom arkivet hehe ops. Men! Ville bara säga att du verkar vara så sjukt vettig och rolig!!! Keep on going grrrl

Svar: Alltså TACK?! Blev så himla taggad på att fortsätta igen nu hihi <3<3
Klara Thorstensson

2014-01-30 @ 00:03:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0