en skånedag

Jag är i Skåne och hälsar på min släkt. Det är fantastiskt. Alltså verkligen. Älskar att vara här. Tänkte visa senare hur jävla fint det är här. *storbloggare*
 
Hur som haver: Idag har jag övningskört över ca hela Österlen. Jag är faktiskt en helt okej bilförare så länge jag är helt ensam på vägen. Däremot så är jag inte så motiverad så det är rätt ofta långa pauser mellan körtillfällena. Typ ett år den här gången. Så det hela var kombinerat med en hel del dödsångest, speciellt från min brors håll. Vi körde runt lite planlöst mest, en så kallad "eckarunda".
 
 
Först stoppade vi vid idrottsplatsen där det finns hur mycket körsbärsträd som helst. Man måste äta direkt från träden, säger mamma, det är så himla mycket bättre då. Sen berättar hon igen om att de brukade ha gympa där och att hon var näst snabbast på hela skolan innan hon fick bröst.
 
 
Jävligt goa körsbär faktiskt. Sen körde vi hem till mormor och hängde lite med några kusiner och så. Här är jag och Molly som chillar lite i baksätet. 
 
 
Sen åkte vi till stranden!! De är så sagolika här med mjuk ljus sand och havet och allt. En av mina gammelmostrar var där, hon hade tydligen sänkt en flarra Chardonnay. Som man gör. En kan ju bara drömma om att nå den nivån av carpe.
 
 
Här tvingade jag min bror att fota mig för att jag skulle se ut som en livsnjutare och han ba "men Klara du ÄR ingen livsnjutare". NÄHÄ låt mig drömma i alla fall. Den hade kunnat se fett tumblr ut om jag bara hade haft långt hår som svepte i vinden istället för den där ledsna hockeyfrippan. Sen begravde han mina fötter i sand och utbrast "I claim Klara's feet for England!" och sprang därifrån. 
 
Och till slut åkte vi hem och jag åt mitt livs burgare till middag och nu ska jag väl pilla mig i naveln några timmar tills det blir efter midnatt så jag kan läsa om Larry utan att skämmas igen.


Kommentarer
Sarah

Älskar denna blogg!!! Sitter och småfnissar på jobbet åt dina eskapader <3<3<3 och Larry. Dör. Blev sugen på att läsa igen (läste inte igår pga fick dåligt samvete i tisdags när jag läste en artikel där Louis sa att han tyckte det vad jobbigt att folk höll på) (managements fel)

2013-07-18 @ 12:17:54
Nora

KLARA din blogg är min favorit!!! bara längtar till nästa inlägg såsom man längtar till nästa avsnitt i en tv-serie

2013-07-19 @ 01:01:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0