Emmaboda i topp tre-listor

Så jag åkte hem från Skåne, jobbade en dag, packade om mina väskor och åkte till Emmaboda och nu är jag tillbaka på jobbet igen. Så pass DÖTRIST att det är över. Riktiga livet känns så meningslöst just nu. Det här var lätt den bästa festivalen jag har varit på. Både rent organisationsmässigt och hela stämningen kring men också på ett rent personligt plan. Heja Emmaboda! Hade tänkt älta det här ett tag så här kommer lite festivalminnen i listformat till att börja med:
 
Bästa mat:
3. Vegburgare. Höll på att börja gråta första gången jag åt den och skrek rätt ut att det var den godaste burgaren jag ätit i mitt liv men då var jag å andra sidan rätt full. Andra gången var den helt okej god.
2. Friterad banan med glass och sirap. Hade aldrig ätit friterad banan förut men mmhhhhh friterat och glass är ju en uppenbart vinnande kombination. Jag skulle vilja äta bara frityr egentligen.
1. Vårrullar med nudlar. Den godaste och mest prisvärda festivalmaten någonsin. 50 spänn för delicious nudlar och vårrullar som knapriga små moln! Önskar den thaivagnen stod utanför mitt jobb så jag kunde äta lunch där varje dag.
 
Bästa skurk:
3. Carl som snodde en lampa som vi hängde i taket på vårt partytält, gjorde kvällshäng så mycket mer nice.
2. Nils som rusade fram till en med stort parasoll, tog tag i det och ba "jag tar det här nu". Personen i fråga släppte motvilligt det ifrån sig.
1. Ludvig under F.O.O.L som snodde glowsticks rakt ur en snubbes hand genom att dansa bakom honom och rycka åt sig samtliga mitt i en fistpump och springa iväg.
Bubblare: när jag och fotografen vi lärde känna drack Frej Larssons sprit, de 22 stolarna som hamnade i vårt camp.
(OBS klart man inte ska stjäla egentligen, dock är festivalcampingar rätt laglösa och kan tycka att allt som lämnas ute i camps är fair game. Värdesaker eller saker i tält är däremot big no no för mig. Bara lite hyckleri men aja)
 
Sämsta upplevelse:
3. Vakna i tält helt utan syre och tro att en ska dö varje morgon.
2. Bajamajorna. Holy fuck, bajamajorna. Visst, de brukar inte vara så kul, men de brukar i alla fall tömmas någon gång under festivalen istället för att stå i solljus och värme och jäsa i en vecka. Sista morgonen var det utomjordiskt äckligt.
1. Tappade telefon och plånbok inom loppet av en timme. Så jävla klumpigt så det finns fan inte. Hur dålig får man vara innan man avlivas egentligen för ibland tror jag att jag är nära någon slags gräns.
 
Bästa upplevelse:
3. När jag blev igenkänd från twitter två gånger inom loppet av fem minuter. Främlingar som kommer fram och säger till en att man är rolig och att de gillar en och kramar en!! Fantastiskt!! Höll på att dö av glädje och tacksamhet, kan ha klängt lite väl mycket på dem.
2. När jag fick tillbaka både mobilen och plånboken!! Speciellt plånboken. Jag satt och storbölade i min ensamhet och några snälla kom fram och tröstade mig, vi blev närmade av några vakter som undrade vad som pågick, de frågar vad jag heter och DRAR FRAM MIN PLÅNBOK! Sånt händer fan inte och det händer speciellt inte mig.
1. Frej i kojan. Jag är typ aständ på Frej så fotografen vi träffade bjöd med mig dit. Alltså, egentligen hände det inte så mycket märkvärdigt där. Men bara att vara backstage, uppe i båset, säga hej, dricka deras alkohol, vara så pass nära honom, det var så sjukt??
 
Bästa människa:
1. Finns bara en rimlig punkt här: vårt camp. Seriöst. Världens jävla bästa gäng. Alla var snälla mot varandra och asroliga och fina och jag saknar det så myckeeeeeet. Både vi som skulle åka från början, Olivias kompisar som vi mötte där, norrlänningarna i campet bredvid och lite annat löst folk. Vi hade så jävla go stämning.
 
Bästa dryckesupplevelse:
3. Bonga jäger. Detta skedde precis efter att jag fått tillbaka min plånbok och skulle fira. Egentligen bara med på listan för att det funkade skitfort för inte fan var det gott.
2. När jag och Nils gick till baren och drack kall öl. Jag gillar inte ens öl särskilt mycket men just då satt det så himla fint. Han gav mig dessutom en lektion i att dricka fort vilket jag verkligen behöver för annars sitter man bara där med en pissljummen öl som är ännu vidrigare än vad den var från början.
1. Vodka Capri när vi körde en dryckeslek jag antar går under namnet "alright". En bra drink och världens roligaste lek. Ska köra den på alla tillställningar framöver.
 
Bästa konsert:
5. Lilla Lovis. Inte tekniskt duktigast men definitivt gulligast show. Jag har velat se henne så länge, var verkligen sån feeling i att vråla med i Spottar aldrig ut.
4. For BDK. Jag hade inte lyssnat särskilt mycket alls på dem men visste att det typ var något coolt och lite hype:at så gick dit. De var väldigt coola men också väldigt bra.
3. Shout Out Louds. De var i otroligt bra form den här gången! Mycket mycket bättre än på Hultsfred.
2. Far och Son. Asså som sagt, jag älskar Frej. Far och Son är bra och jävligt roliga men provocerande på gränsen till löjligt. Man är i alla fall alltid underhållen.
1. Purity Ring. Så jävla fint bara.
 Bubblare: Labyrint, Hästpojken, Postijonen. Den här var fan svår, okej.


Kommentarer
Sarah

Åh vad kuuulkkullljul kul :) önskar så att jag hade varit där nät jag läser dettaaaaaa

2013-07-30 @ 22:04:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0