jag och malte

Nu tänkte jag berätta hur det kommer sig att jag och Malte är ihop. Det är en relativt lång men ganska fin historia men nu när vi varit tillsammans i två år är det inte så många som undrar hur vi träffades längre så jag får aldrig berätta den nuförtiden. Men nu tänker jag göra det för er ändå. Extremt detaljerat.
 
När jag gick i gymnasiet var det ett killgäng som brukade hamna på samma fester som jag gick på. De var kända för att vara snygga, roliga och otroliga douche bags. De var den sortens killar som refererade till tjejer som luder/sliddjur/kökshoror och vid den här tiden i mitt liv identiferade jag mig inte som feminist och reagerade inte som jag borde, det vill säga med att sparka deras små rövar (i en argumentation såklart, man är väl ingen våldsvänster heller). Det var ju bara på skämt. Om någon betedde sig mot mig nu som Malte gjorde 2011 så skulle den personen inte haft en chans.
 
Precis i slutet av 2:an var det en stor fest hos min vän Linn där det här killgänget var. Det här råkade vara första gången jag och Malte deltog i festligheter samtidigt. Kvällen innan hade jag hånglat med en som råkade vara extremt lik en av mina youtube-crushes och jag var extremt irriterad över att han hade lagt till alla från den festen på facebook utom mig. Så var det en kille som dansade till Håkan. Vi stod mittemot varandra och sjöng med till En Midsommarnattsdröm och sedan finns det några lyckliga omständigheter: 1. okej, jag hade precis blivit dissad, att hångla vore en perfekt distraktion 2. han hade en välsittande, rutig skjorta på sig och då umgicks jag annars bara med killar med för mycket häng, tråkiga tishor och munkjackor så någon med lite stil var välkommet 3. hallå, jag är popare, killar som sjunger med till Håkan är oemotståndligt för mig. 
 
Förstår dock inte varför jag fick något haff alls eftersom att jag såg SÅ JÄVLA DRAGEN UT den här kvällen.
 
Det är möjligt att jag och Julia bjöd våra respektiva span på tequila där någonstans. Det jag absolut vet är att vi senare var på dansgolvet igen och jag råkade dansa in Malte i en lampa så vi satte oss i soffan för att jag skulle trösta och be om ursäkt och då skedde viss munaction. Sanningen var dock att Malte låtsades slå i huvudet i lampan för att få sympati och närhet, men det fick jag inte veta förrän långt senare. Resten av kvällen hånglade vi, låg ute i gräset och tittade på stjärnorna och sedan sov vi tillsammans. Det hände ingenting mer och jag tyckte att det var fint fast det var Malte visst inte så nöjd med, men det fick jag heller inte veta förrän långt senare. På morgonen kysste han mig hejdå och sedan var det inget mer med det.
 
Förrän det var skolavslutning någon vecka senare. Vi åkte till Skinnis och turns out att både mitt och Julias haff skulle dit också. Jag och Malte sa hej och gav varann en snabb kram och han verkade faktiskt ganska obekväm med att träffa mig. Sedan surade jag lite över att han satt med en annan tjej hela kvällen. Inte för att jag skitgärna ville ha honom utan för att han hade varit så gullig mot mig och nu var han så gullig mot någon annan så jag var liksom inte så speciell som jag hade känt mig....... LAME. 
 
Nästa gång vi sågs var på Peace and Love. Jag hade träffat en jag blev intresserad av på midsommar och tyckte mest att det var lite störigt att Malte var där. Vid det laget visste jag ju att han inte var gulligare än sina kompisar utan av samma skrot och korn. Första kvällen sov han i mitt camp, men i en annan tjejs tält. Andra kvällen var han också i vårt camp så då blev det så att vi hängde. Vi blev hetsade att ta en pussbild och jag satt i hans knä och det ena ledde till det andra och så hånglade vi igen. Sedan gick vi en lång promenad runt campingen och stannade till vid hans camp för att "hämta en tröja". Dagen efter fick jag veta att min kära vän Linn vänligt nog sagt till Malte att han kunde få ligga med mig om han ville. Alltså, hon ville att vi skulle bli ihop långt innan vi ville det. Så det var därför Malte var i vårt camp den kvällen. Han skulle inte alls hämta en tröja, han skulle kolla om det fanns ett ledigt tält vi kunde ha sex i. UGGGHHHHH, jag blev så himla arg och uppenbarligen inte alls sugen på att ligga. Tredje kvällen i campet satt Linn och en av Maltes kompisar och såg finurliga ut och sa "Klara, gå och kolla i tältet, det är någon som behöver dig". Strategiskt placerad i vårt tält låg Malte, helt däckad av det magsår han förvärvat med hjälp av sitt friska alkoholintag. Så jag strök honom över huvudet och pratade tills hans somnade och så sov vi ihop. Sedan sov vi ihop resten av festivalen. När min väska blev stulen fick han trösta mig istället. Till slut åkte vi hem och han la till mig på facebook och sedan återgick vi till vårt. Jag fortsatte träffa killen från midsommar, Malte åkte på partyresa på Rodos.
 
Såhär gulliga var vi på P&L, naaaaaaaaw.
 


Kommentarer
Anonym

Hallå jag vill ju höra till slutet!!!! Kommer det en del två?

Svar: Jaa det kommer det kommer!!
Klara Thorstensson

2013-12-29 @ 21:41:48
Sarah

Så spännandeeeeeeeeee!!!

2014-01-06 @ 17:50:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0