ett gammalt nyårslöfte

När jag var yngre, typ tretton eller fjorton eller kanske femton, så var jag en bangare. Jag var helt enkelt för feg för att hänga på när det hände saker, för rädd för att hamna i en jobbig eller obekväm situation. Det hela var skittråkigt och jag fick en del ångest så det nyåret när jag var tretton eller fjorton eller kanske femton skrev jag ett nyårslöfte som var ungefär: säg ja till grejer istället för nej (om det inte finns riktigt bra anledning t.ex. att man är dödssjuk eller i ett annat land)
 
Som den där filmen Yes Man ungefär, fast kanske inte fullt lika drastiskt. Jag höll det här löftet i alla fall och mitt liv blev mycket roligare. Helt plötsligt träffade jag kul människor och gjorde kul saker!! Ibland blev det såklart inte alls särskilt kul och man satt på sista tåget hem och tänkte att det var ju bortslösad chipstid men då hade jag i alla fall försökt, liksom.
 
Överlag var det ett bra löfte för att få mig att våga lite tror jag men det har fört med sig två saker:
Ett: jag dubbelbokar mig JÄMT för att jag inte vill säga nej till något alls. Inte helt ovanligt att jag bestämmer två eller tre grejer på en dag som jag sedan gör mitt bästa för att ta mig mellan och tillbringar mer tid i kollektivtrafiken än på tillställningen.
Två: jag får ångest när jag väl säger nej till grejer. När jag inte följer med på efterfest för att jag vill sova, när jag redan har gått och lagt mig och inte orkar klä på mig, även när jag bara vill ha lite ensamtid. Det slår aldrig fel.
 
Så nu sitter jag här, med spänningshuvudvärk och mensvärk och har inte sovit ordentligt sedan typ innan Emmaboda och jag vet att jag borde åka hem och gå och lägga mig riktigt tidigt och jag vill lite det också MEN idag ska jag fika med Jens och Linn sista gången innan Jens flyttar och Alicia ska ut på Baba Sonic ikväll och jag älskar ju Baba.........
 
Det där jävla nyårslöftet.
 
 


Kommentarer
Sarah

Minns när du sa till mig en gång för flera år sedan att sleep is for the weak och ja ba FUCK YEAH DU ÄR SÅ JÄVLA SMART DET ÄR RÄTT HERREGUD sen förstod jag att det var en låttext men det förändrade väl ingenting antar jag (förutom att det inte var du som var så jävla smart då). Men ja följ ditt eget råd helt enkelt, eller inte, eller asså sov på Baba det blir kul!!!!

2013-08-14 @ 17:37:41
Nora

Håller med sarah, sov på baba då & då!! eller åk hem och sov om det är trist

2013-08-15 @ 18:49:20
URL: http://warsaw.blo.gg
Nora igen

fast nu insåg jag att det är torsdag och du har redan gjort ett val eftersom att det var igår...... berätta gärna hur det gick

2013-08-15 @ 18:49:53
anna

haha "bortslösad chipstid" älskar <3

2013-08-19 @ 12:35:37
anna

ps din blogg är så bra, du är så rolig!!

Svar: alltsåååååååå tack tack tack <3<3<3
Klara Thorstensson

2013-08-19 @ 12:36:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0