festivalsommar 2013 (del 1)

Som ni kanske vet så har jag haft en ganska intensiv festivalsäsong i år. Så jag tänkte att vi skulle titta lite närmre på hur det sett ut! *ler storbloggare förutom att jag aldrig fotar det roligaste och allt är med halvkass mobilkamera*
 
 
HULTSFRED
Först ut var Hultsfred som inte alls var i Hultsfred utan i Sigtuna. Vädret var lite halvtrist men jag hade kul och massor av bra sällskap. I kontrast till resten av sommaren fattade jag i efterhand vilken tung stämning det var där, nästan dämpat på samma sätt som en begravning. Inte exakt lika mycket folkfest som det borde vara på festival.
Samuel och hans dubbelgångare / Olivias regnjacka hade en liten keps så hon pose:ade därefter
BASTILLE!!! Som vi har väntat åh vad bra det var / Kom såhär nära, dvs, precis exakt för långt ifrån. Like det kunde varit min mobil han tog en selfie med men AJA
Viggo var mycket engagerad i Redbulls tävling, här var utmaningen att göra en midsommarkrans festival style / Hästpojken. Mmmm Martin
Jag och Jenny tog en selfie i Actic Monkeys-publiken, det tyckte hon till höger var kul / På campingen spelades det pop till långt in på natten. Här dansar Olivia, Jenny och Alicia
Innan jag åkte sa Erik "du MÅSTE se Le1f" så det gjorde jag. Tur var väl det för fan vad häftig han var / Shout Out Louds, gulle-Adam.
 
2 stycken asdrunk selfies med Olivia/Jenny från SBTRKT. Tror det var min fyllepeak den här festivalen
VI TRÄFFADE DAUGHTER!! Jag ser alltid så jävla lurig ut när jag tar fanbilder men det är bara för att jag är så himla nervös / Det är något speciellt med festivalcampings sista morgonen. Misären, destruktionen, laglösheten. Här är Clara och Viggo på väg att lämna området.
 
BRÅVALLA
Var bara på Bråvalla på fredagen, men fyfan vilken bra dag det var. Tillbringade typ hela dagen framför Green Stage och väntade och sedan sprang vi mest runt lite planlöst och drack ur pluntorna vi hade smugglat in för att till slut ta bussen hem till Stockholm vid 4. Det märktes att FKP satsat ordentligt på Bråvalla (till skillnad från Hultsfred), det kändes typ som Peace and Love förutom att det inte växt fram organiskt för fem öre och allt var 100% kommersiellt.
Ville vara snygg för mina babies, jag gjorde mitt bästa / Mitt crew!! Erik, Patrik, Kristian. Fine young men och strålande sällskap
Smet iväg från vårt läger vid scenen för att kolla på John de Sohn för min fritidsledare Andreas Moe skulle sjunga! Hjälp vad stolt jag var. Så himla knäppt att han brukar sitta på vår fritidsgård och larva sig och sen kliver han upp på scen och är värsta stjärnan / Bryr mig i vanliga fall inte så värst mycket om Timbuktu men nu stod vi ju längst fram så det var bara att njuta. Det bästa är att den här bilden togs då, like jag är ju inte ens hans fangirl men det ser verkligen ut så:
 
Tyler the Creator. First of all var det såklart jättetråkigt att Earl Sweatshirt ställde in men jag klagade ju inte direkt när Tyler skulle ersätta. Fuuuuuck vad jag är kär i honom, fattar inte ens. Njöt 100% hela hans set och jag tror fan att han tittade på mig vid något tillfälle? Synd att jag inte har fräknar så han blev kär i mig. Direkt efter var det Odd Future vilket också var sjuuuukt bra. Såg dem på wow förra året men det här var verkligen en helt annan nivå, då kändes de mest som kids som sprang runt och lekte, nu var det fett. Jasper kastade en vattenflaska rakt på mig som jag fångade och tappade och vrålade till vaktern DEN ÄR MIN JAG TOG DEN tills de hämtade den åt mig så det var väl livets peak.
Jag hade kunnat avsluta livet lycklig där och då men sen var det ju Frank Ocean också. Fantastisk var han!! Herregud. Så himla sjukt att han och Patrik hade exakt samma kläder på sig, alltså EXAKT med bandanan som detalj också och så himla sjukt att Frank såg det och pekade och log och vi bara vrålade / Plojade runt lite under Maskinen. Orkade inte ens bry mig om Frej riktigt, var liksom så pass tagen av allt jag upplevt
 
EMMABODA
Åh, Emmaboda. Jag hade hört så mycket sjukt om den här festivalen, hur äcklig den var, hur skön den var, hur annorlunda den var, men jag var verkligen inte förberedd på vad jag skulle uppleva. Det är som en helt annan värld där inga av de vanliga reglerna gäller, inte som någon annan festival. Trivdes verkligen varenda jävla sekund och ville inte åka hem och längtade till nästa år så fort vi åkte lämnade området.
Jag kom dit på tisdagkvällen till ett färdigt camp, Sköna Snubbar United var vi / Ludvig med sin fantastiska plunta
I bra skick första morgonen, sportar stolt vårt campmärke / Såhär var de flesta dagskonserter, det var för varmt för att orka dansa så man satt mest i gräset vid skogsscenen
Finaste campmänniskorna / SPELA SHORELINE stod det och skreks det överallt. Visst, okej, det var kul de hundra första gångerna men efter sex dagar blev man lite trött
PURITY RING! Så jävla fint var det / Fråga mig inte om detaljerna men Hundhimlen sköt ut pengar på sin konsert i alla fall 
Olivia ska ta en tupplur / Fler bra campkompisar
Nils dricker öl upp och ner / Postiljonen. Alltid så himla goa
Kojan, ett heaven av neon mitt i skogen. Här spelade DJs tills solen gått upp igen / Ludvig byggde en helt fantastisk rustning
Lilla Lovis! Som jag längtat efter att se henne. Tycker hon är så fantastisk i all sin vulgäritet, det är fan uppfriskande. Observera Shoreline-skylten / Betydligt mycket sunkigare, klädd som en 5-åring, precis efter att jag fått tillbaka min mobil och precis innan jag tappade min plånbok om ni minns de härliga händelserna
Stackars Carl Beerhands :'( / Frej Larssons discokula
Frej Larsson himself. Alltså, jag dog / Nils parasolldansar, precis innan han blev ordentligt jävla utskälld för det hehe
På Far & Son med havre i håret så fattar inte varför jag ser så jävla tveksam ut / Campet den sista morgonen. MISÄREN
Skjuta mjukost på tält / Nils skojade fan inte
Allmän skadegörelse på kvarlämnade saker
Olivia och Lukas slåss lite. Alltså <3


Kommentarer
Sarah

Gud vad fint!!! Alltså vill så gärna till Emmaboda ändå

Svar: Nästa år!!!
Klara Thorstensson

2013-09-15 @ 21:07:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0