inflyttningsfika

I söndags hade vi inflyttningsfika för våra familjer. Eller, ja, Maltes armé till $läkt (okej de var typ 9 pers) och min familj. De skulle träffas för första gången (lyssna här för att komma i rätt sinnesstämning). Jag var ganska så nervös för att det skulle vara stelt mest och skällde på Malte för att han inte städade tillräckligt fort. Men det gick ganska bra! Såklart en jättekonstig situation att ba hej jag har hittat någon jag gillar och vi har ställt alla vara grejer på samma ställe så därför ska ni som avlat mig och de som avlat hen dricka kaffe ihop. En liten del av mig var ganska taggad på att analysera spektaklet ur ett klassperspektiv nu när mina föräldrar som gjort en klassresa från arbetarklass till medelklass skulle träffa Maltes överklassläkt. Men när vi väl var där var jag alldeles för obekväm för kritiskt granskande.
 
 
Jag hade i alla fall bakat massor som ett sätt att hantera mina nerver. Chokladbröd, kladdkaksmuffin med chokladglasyr på, chocolate chip muffins, smörkakor?? Snacka om att overdo it. På bilden även Maltes gulliga kusin som kom över tidigt med sin lillasyster och hjälpte till att baka. Mmmm idylliskt.
 
Det var ett par tillfällen när jag inte visste om jag skulle bli glad eller obekväm, typ när Maltes mamma bjöd in mig att fira jul med dem?? Eller när jag inte visste vilket som var mitt saftglas och Maltes farmor ba "det spelar väl ingen roll, ta vilket som helst, det är ju bara släkten här!" ??? Like okej vi bor ihop men vi har väl knappast stadgat oss? Visserligen satt jag och kollade på bröllopsklänningar på internet igår men det hör inte ihop med det här. Tror jag. En med något traditionella värderingar i Maltes släkt hade uttryckt något i stil med att nu när vi bor ihop hade våra föräldrar "sanktionerat" vårt förhållande så nu kan vi skaffa barn? Jag skrattade åt det men Malte blev för nervös för att tycka att det var kul. 
 
Överlag var det ingen hemsk upplevelse men jag vet inte om jag skulle rekommendera det till andra. Fast å andra sidan fick vi strålande presenter! En brödrost, en lyxig espressomaskin, vinglas och EN MIXER!!! Är så himla taggad på att göra skitmycket soppor.
 
Slut på fika. Min lillasyster och hennes kille i eftermiddagssolen. Upplevelsen får 3 av 5 i betyg.
 


Kommentarer
julia

haha så skönt att läsa det här för det är en situation jag nojat över asmycket

2013-10-16 @ 00:34:41
URL: http://breathturn.blogg.se
Sarah

Det låter ju som att det gick helt okej ändå! Bra jobbat bra sammanfört <3<3 och framförallt BRA BAKAT ser så humla gott ut och jag är inte ens ett så stort fan av fika!!! Blev typ sugen

2013-10-16 @ 21:21:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0