I wish I was a modebloggare with flowers in my hair

Okej. Dags att erkänna en sak för er. Jag har en hemlig dröm om att vara modebloggare. Inte för att jag egentligen är särskilt intresserad av mode. Det är inte precis som att jag har koll på branschen och alla kollektioner och begrepp. Seriöst, VARJE gång jag ser ordet peplum måste jag googla vad det är för jag tror att det är någon slags labbutrustning. Inte har jag någon speciellt intressant stil heller, det är inte precis som att min uppenbarelse är någon sensation a la Lady Gaga utan jag ser väl mest ut som vilken niotillfem-klon som helst. Jag tror mest att det är för att då har man en anledning att anstränga sig att vara snygg hela tiden? Och jag gillar såklart att känna mig snygg men ibland är man så jävla oinspirerad för att man ändå bara ska till jobbet där ingen ser skillnad på om man är finklädd eller har en potatissäck på sig. Om jag var modebloggare skulle jag ha folk att vara fin inför. Sedan brukar ju modebloggare ha skitmycket skitfina kläder men det kanske inte riktigt är en direkt konsekvens av själva bloggandet.
 
Och jag tänkte ju typ att jag skulle kanske modeblogga lite här men så står man framför spegeln och det känns bara så jävla löjligt att knäppa en liten bild på sin outfit som att folk ska bry sig om den också. Det känns som att det inte går att göra utan att ta sig själv på sånt jävla allvar och vissa kommer undan med det men antagligen inte jag. Som om jag inte är tillräckligt ointressant redan?!
 
 
Här är jag idag i alla fall. Dagens look. Lusekofta min morbror köpte till mig i Norge när jag var typ 10, därav ärmlängden. Kjol ursprungligen från Topshop men köpte den second hand och ÄLSKAR DEN. Låga Docs. Arga ögonbryn. Awkward arm.


Kommentarer
agge

ÄLSKAR DIN STIL, DIN UPPENBARELSE Å TYCKER DU ÄR SKITC00L, HEJA HEJA DAGENS OUTFIT.

Svar: Du är så jävla bäst Agnes!!!!!!
Klara Thorstensson

2013-11-08 @ 17:03:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0