when fandoms collide

Sarah har ju som jag nämnde varit här sedan i fredags och det har varit rätt så strålande. Vi ses ju inte så himla ofta, liksom. Sarah har dessutom förmågan att plocka fram den allra nördigaste fangirlen i mig. Liksom, ja, jag är väldigt bra på att vara en fangirl och även helt okej på att vara en nörd men stora delar av min talang ligger oftast latent. Det här är Sarah i tisdags när vi+Nora var och såg Monster University (så jävla go film):
 
 
Den senaste tiden har det skett en relativt oväntad utveckling. Jag tror att det hela började när jag researchade Larry Stylinson och bloggade om det och Sarah smsade mig att hon också hade läst om det och så pratade vi en del om det och det var i samband med Best Song Ever-videon så vi drogs väl med i nedräkningshetsen till den och alltså... Det är ju världens bästa video. Sedan dess har det spårat och i förrgår började jag följa deras officiella instagramkonto så nu får jag typ små hjärtinfakter flera gånger per dag.
 

TITTA PÅ DEM BARA. Det var jobbigt häromdagen dock när röda mattan för This Is Us var och Liam var där med sina nya tjej.... och Louis var där med Eleanor och tog gulliga photo booth-bilder..... och Harry pussade på någon okänd donna i samma photo booth..... och Zayn och Pierre var nyförlovade..... Bara Niall som är sexig singel och redo to mingle alltså.

Sedan igår var vi och såg Harry and the Potters!! Det är så skönt att ha en ny Harry Potter-peak i mitt liv, med omläsning av böckerna och träffa Harry Potter-kompisar och planera tatuering och gå på wrockkonsert. Det har typ inte hänt ordentligt sen sista filmen hade premiär. Spelningen var hur som helst strålande!! Joe, till vänster, hot piece of ass. Jag kände mig verkligen som en Hogwartselev som såg sitt favoritband och bara fangirlade loss, det kändes liksom som att det verkligen är vad jag hade gjort om jag hade levt i den världen. Samma grej med andra omständigheter bara. Det bästa var när Paul smekte min kind när han sjöng "Ron likes your whiskers" i Hermione Screws Up the Polyjuice Potion. Trodde jag skulle smälta till en liten klump där och då men istället bara panikrodnade och stirrade på mina kompisar och typ SÅG NI DET DÄR.
 

Det knäppaste av allt var när förbandet Pussycat Dolores nämnde "management" innan någon låt och jag bara tittade på Sarah och vi gemensamt tänkte "hehe larry" och sedan började de sjunga Live While We're Young och jag spårade uuuur och vrålade som att det var Zayn som stod framför mig typ. Det var en så himla märklig känsla att stå i Hogwartsuniform på wrockkonsert och sjunga 1D. När fandoms möts. Så ska jag se kent imorgon också. LIVET.


Kommentarer
Sarah

AAAAAAAAH AAAA AAAAAA AAAAAAAAH AAAAAAAAAAAAH

2013-08-24 @ 00:07:09
Sarah

JAG DÖR ALLTSÅ DU BESKRIVER ALLT SÅ BRAAA

2013-08-24 @ 00:09:07
SARAH

VET INTE ENS KAJAKAÖAÄAÖAJSVSJ

Svar: INTE JAG HELLER MEN TACKKKKK
Klara Thorstensson

2013-08-24 @ 00:10:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0