första natten

Igår kväll hade jag inte packat något alls och fick eventuellt en liten panikattack och slängde i ren desperation ihop allt det viktigaste jag kunde komma på i två ikeakassar. För idag efter jobbet hämtade mamma mig och så åkte vi ut till Flempan och jag flyttade in!! Alltså. Det här handlar om ca 6 veckor. Det är ingen megagrej. Det är lite på låtsas. Men det känns ändå så knäppt. Att storhandla. Att vinka av mamma. Att komma hem till ingen alls på kvällen. Just den biten är väl mer jobbig än kul. Hittills har jag sovit helt, helt ensam två gånger i mitt liv och det var i Göteborg nu i juni. Och nu ska jag bo själv........ Det hela kan sluta hur som helst. Kanske ringer jag upp alla jag känner mitt i natten för att ta farväl i ren panik. Det värsta är att det bor jätteläskiga barn i det här huset. Är rädd för att vakna och se dem stå nere vid fotändan. NÄÄ FY nu skrämmer jag upp mig själv. Det kommer säkert gå bra det här.
 
Här sitter jag i soffan go och gla med läggans första måltid: macka med getost och honung. Gourmet så att säga (skoja den var snart utgången för 10 kr på pulsen).
 


Kommentarer
Sarah

Ååh nu har jag ju läst allt helt i fel ordning.... :(( så vet ju redan hur det gick och allting.... Jaja. Ska bättra mig och läsa i rätt ordning i framtiden!!! Eventuellt inte vänta två år med att kolla bloggar.... Jaja iallafall gud va kuuuul!!! Vad är det för kort i bakgrunden??

Svar: haha gmn jag är bara glad att någon läser <3<3<3<3 det är eriks prydnader, patti smith, robert mapplethorpe, prince och tupac!
Klara Thorstensson

2013-08-11 @ 14:56:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0