curlingbarn

Nu har jag ändå bott i läggan i nästan tre veckor så idag tänkte jag att det kanske kunde vara dags att städa. Jag har alltså LAGT UNDAN TID för att STÄDA. PLANERAT IN att STÄDA. Tror aldrig det har hänt förut. Jag ska låna en dammsugare av Sandra för det kan jag i alla fall hantera, men när det gäller resten av lägenheten ställer jag mig frågande. Liksom vad behöver göras för att det ska bli fräscht eller i alla fall inte dra åt sig ohyra och hur ordnar man det? Dessutom behöver jag tvätta och det har jag enbart gjort en gång i mitt liv, det vill säga i 6:an när vi hade det i läxan på hemkunskapen och då var mamma med. Nu ska jag vara helt själv och dessutom för första gången spendera tid i en så kallad "tvättstuga". Därför har jag suttit och googlat saker som "hur städa handfat" "hur tvättar man kläder" "vilket tvättmedel" osv hela dagen. Ärligt talat känner jag mig fortfarande inte ett dugg redo men fake it til you make it eller dö i smuts.
 
Fan vad jag önskar att mina föräldrar hade curlat mig mindre och satt mig mer i arbete. Jag har väl aldrig sett mig som bortskämd, i alla fall inte på det där sättet så att man får allt man pekar på och aldrig får ta ett nej och slipper göra sin egen frukost som en del jag känner. Men uppenbarligen finns det vissa kunskapsluckor i de områden jag passande nog tycker är tråkigast. Typ laga mat kan jag ju men dessa tvättråd kommer ge mig stresseksem.
 
När hela stället glänser och skiner ska jag göra en welcome to my crib tänkte jag i alla fall så nu vet ni vad ni har att se fram emot.


Kommentarer
Sarah

Hoppas det gick bra med städandet!! Ser fram emot welcome to my crib-inlägget :))

2013-08-27 @ 13:04:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kicken.blo.gg

En dag vaknade jag och tänkte fan vad kul med en riktig tvättäkta blogg. Tyvärr var det inte 2006 utan 2013 men det är en rätt fin symbol för min person. Sällan först på bollen liksom. ____________________________ Det här är min Catcher in the Rye, min Perks of Being a Wallflower, min Sisterhood of the Traveling Pants, min the Virgin Suicides, min On the Road. Det här är min coming of age-historia. Fast kanske lite mindre storartad och lite mer om de små triumferna.

RSS 2.0